Get365: het hoe en waarom van (gratis) Office 365 advies

Zoals jullie wellicht gehoord of gelezen hebben, ben ik sinds enige maanden Microsoft Partner. Met deze stap heb ik ook een nieuw concept gelanceerd: Get365. Get365 is een verwijzing naar de volledige online dienst van Microsoft: Office 365. Deze dienst omvat onder andere de complete inrichting van e-mail, online samenwerken, social, web sites, online opslag en documenten delen, samen met de bekende Microsoft Office software (Word, Excel, Outlook, etc.) en nog veel meer. Of het nu op de PC is, je tablet of telefoon. Altijd en overal. Dus ook op Android en iPad.

Naast mijn freelance werk als SharePoint ontwikkelaar, stel ik mijn SharePoint en Office 365 expertise nu ook laagdrempelig, in sommige gevallen zelfs gratis, beschikbaar voor iedereen die het nodig heeft. Maar waarom doe ik dit?

Van product naar dienst

Er is een duidelijke trend te zien de laatste jaren: waar voorheen ICT oplossingen gelijk stonden aan grote investeringen en dure projecten, is er nu de mogelijkheid om met minimale investering een maximaal resultaat te kunnen halen. En dat is wat je als onderneming wilt. Of je nu 200 man in dienst hebt of ZZP’er bent.

Maar zelfs dan. Je wordt overdonderd door vage termen: “je moet de Cloud in”. “Software As A Service”. “Je moet social gaan”. Waar voorheen gepraat werd in producten met hun eigen terminologie, wordt nu opeens gepraat in abstracte termen en concepten! Ok, veel mensen weten het ongeveer uit te leggen. Maar vaak is dit iets met de spreekwoordelijke klok en de klepel…

Waar het commercieel succes ligt voor bedrijven als Google, Microsoft en Apple, is massa. Hoe meer klanten aangesloten, hoe groter het succes. Betalen per gebruiker per maand. Dus liever 500 man aansluiten dan 2. Liever een organisatie met 500 man helpen, dan een kleine start-up. Online is veel te vinden, maar over het algemeen alleen de informatie die de achterliggende bedrijven willen dat je leest. Maar is er iemand die kan uitleggen hoe het écht werkt?

Ja dus.

Ik vind dat het anders kan

Als ondernemer heb je vandaag de dag goud in handen als het gaat om het gebruiken van online diensten. Betalen naar gebruik, geen omkijken en altijd en overal beschikbaar. Veel hiervan is zelf in te stellen en te beheren. Maar vaak kan het zoveel handiger zijn om persoonlijke ondersteuning te krijgen. Misschien een kwartiertje om je op weg te helpen. Misschien een week om zaken nu echt eens goed geregeld te hebben. Met dit als doelstelling ben ik gestart met Get365.

Wil je meer weten? Neem dan contact met mij op en ik vertel je wat het precies in houdt.

Leave a Comment